صنایع خودرو سازی داخلی ایران خودرو

 

صنعت خودروسازی ایران همانند کشورهای در حال توسعه روزهای پر فراز و نشیب زیادی را در زمینه فعالیت شرکت‌های بزرگ خودروسازی ایران چه در زمینه تولید خودروهای داخلی، چه در زمینه تولید خودروهای مشترک (مونتاژ) و یا واردات خودرو به خود دیده است. صنعتی که همواره تلاش کرده به صورت خصوصی و با کمترین دخالت دولت‌ها به فعالیت خود ادامه دهد که در برخی موارد موفق شده و در برخی موارد نتوانسته بدون اتکا به حمایت‌های دولتی به ادامه فعالیت بپردازد.

توسعه صنعت خودروسازی ایران که از دهه ۵۰ و با تاسیس گروه خودروسازی ایران خودرو و سایپا شدت گرفت و  واردات و مونتاژ هرچه بیشتر خودروهای پرطرفدار دنیا را در برداشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و مشارکت با برخی خودروسازان خارجی و همچنین رونق هرچه بیشتر تولیدکنندگان قطعات خودرو، زمینه‌های تولید و مونتاژ خودرو توسط سایر گروه‌های خودروسازی افزایش یافت. اکنون در دهه ۹۰ و توسعه روز افزون صنعت خودروسازی ایران با گروه خودروسازی بهمن، کرمان موتور، عظیم خودرو، پارس خودرو و … طی سال‌ها فعالیت مداوم جایگاه چشمگیری در تولید خودرو و قطعات خودرویی بدست آورند.

در قسمت اول از این مطلب به تاریخچه و نوع فعالیت‌های گروه خودروسازی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، کرمان موتور و پارس خودرو پرداخته شده است.

    سبد خرید